Det svarta fåret i familjen.

Jag hatar min familj just nu, eller inte Jacob. Han är bara en utfyllnad som varken säger bu eller bä, men mina föräldrar. Jag vet att alla blir irriterade, förbannade och rasande ibland så jag hoppas att det går över snart. Men det är svårt. Det värsta är känslan av att inte kunna prata med dem. Man är så arg att man inte vill vika säg men ändå vill man säga förlåt, men att säga förlåt är samma sak som att säga: Det var mitt fel. Förlåt var ett ord man använde dagligen på dagis och det hade inte så stor betydelse, men idag är förlåt ett av de svåraste orden att säga. Det ligger på tungan och man vill bara skrika ut det men det är inte så lätt. Man slänger lätt ur sig ord som förlåt då och jag är ledsen men hur många gånger menar det igentligen. Tänk er bara i skolan. Hur många gånger har inte en lärare sagt att man skMånga vill inte erkänna det men det är ett stort steg för många. Det är inte bara grejen att säga förlåt utan allt runt det. När man väl har tagit steget och sagt förlåt gäller det att mena det och visa att man är ledsen, men om inte personen tillbaka visar medkänsla och sina egna fel kan det kännas lönlöst. Det värsta att

Kommentarer
Postat av: Anonym

menar MAN det igentligen

2011-02-04 @ 07:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0