Ingerfärs te!

Hej bloggen!  Idag har en oinbjuden kompis klängt på mig. Jag vaknade med den i form av en stor klump i halsen som brände, sedan har den följt med hela dagen. Det var ett litet troll som hade krypit ner och lagt sig i min hals under natten. Så hela dagen knarkades det massa halstabletter. Lite senare på kvällen tog mina tabletter slut men inget hindrade mig. Jag tog till plan B. Ingerfärs tee!
Ingefärs tee är väldigt nyttigt för halsen plus att det är gott. Jag slänger in ett litet recept för er som också fått en jobbig kompis på halsen.
Gör så här: Först kokar du upp lite vatten. Sedan skär du ingefäran i bitar och lägger ner det i vattnet, häll sedan ner lite socker för sötmans skull. Låt det sjuda i en stund, sila bort alla ingefärs bitar och njut! Hej då alla prydliga vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0